Luka Trajković: Planiram da fotografski rad usmerim ka portretnoj fotografiji

Crno-bela fotografija predstavlja profesionalni izazov za savremenog umetnika foto: Luka Trajković

Kratka forma filma, uz korišćenje različitih montažnih postupaka i vizuelizacije bez određenih narativnih normi je jedna od najinteresantnijih disciplina u pokretnoj slici

Luka Trajković, apsolvent kamere na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu

 

Luka Trajković  je rođen je 1994.-e  godine u Beogradu. Apsolvent je na  Katedri za kameru Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu. Tokom studija, kao direktor fotografije, uradio je veliki broj kratkih igranih filmova, zapaženih na međunarodnim festivalima, muzičkih spotova i dokumentarnih filmova. Dobitnik je nekoliko nagrada za rad kao fotograf. Bio je  učesnik velikog broja grupnih izložbi i master class radionica. Za Foto In magazin govori o realizaciji modnog filma Ruke, koji je prikazan u okviru Art programa četrdesetdrugog  Belgrade Fashion Week-a.

 

 

 

Na nedavno završenoj Beogradskoj nedelji mode ste imali autorsko učešće kao reditelj eksperimentalnog modnog filma Ruke modne kreatorke Ivane Vorguce, koji je prikazan u okviru Art programa. Kako je tekla realizacija ovog kratkometražnog filma?

Realizacija je tekla vrlo spontano, Ivana i ja smo se prosto našli na istoj talasnoj dužini i imao sam svu slobodu da napravim modni film na način na koji sam video njenu kolekciju.

 

Šta Vas je privuklo u saradnji sa modnom dizajnerkom Ivanom Vorgucom  u realizaciji njenog idejnog projekta? 

U saradnji sa Ivanom me je privukao jak autorski pečat koji se odražava u svakom njenom komadu. Volim da sarađujem sa autorima sličnog senzibiliteta.

Koliko je zahtevno snimiti jedan dokumentarni film kratke minutaže na temu mode, uzimajući u obzir put od ideje do finalne produkcije ?

S obzirom da smo do vizuelnog identiteta eksperimentalnog filma došli jednoglasno, put od ideje do finalnog produkta je tekao bez ikakvih poteškoća.

Kratka forma ovog tipa, uz korišćenje različitih montažnih postupaka i vizuelizacije bez određenih narativnih normi je jedna od najinteresantnijih disciplina u pokretnoj slici.

Kada ste odlučili da se opredelite za bavljenje dokumentaristikom iz oblasti modne industrije ?

Zapravo, ovo mi je prvi modni film koji sam uradio samostalno, od ideje do kratkog filma, ali svakako bih želeo u budućnosti da nastavim da se bavim i ovom formom.

 

Koji su Vaši dalji planovi u karijeri ?

Dalji planovi u karijeri su mi da nastavim da se razvijam kao autor i da moj fotografski rad da usmerim ka portretnoj fotografiji.

 

 

 

Anđela Zec

Diplomac Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Pasionirana ljubiteljka pasa i mačaka, a posebno pomeranaca, patuljastih šnaucera i francuskih buldoga.