Tajna uspešne modne fotografije

“Srpska  zastava  je  poput  stranih  zastava  podjednako  upotrebljiva  kao  print  na  odeći”

Vera  Dimov, modni  fotograf

Svako od nas je, barem jednom u životu, bio u prilici da pozira pred objektivom profesionalnog fotografa, nezavisno od toga da li se radilo o svečanom trenutku poput punoletstva, venčanja, maturske zabave ili o angažovanju profesionalnog fotografa radi snimanja foto editorijala za sopstvene potrebe.

Teodora Ivkov

Teodora Ivkov

Svečani trenuci koji krase naše životne prilike i individualna čežnja za profesionalnim fotografijama koje će obogatiti našu foto arhivu ukazuju na postojanje jednog od najčuvenijih pravaca u fotografiji, a to je modna fotografija. Svi mi smo barem jednom u prolazu ili posredstvom medija čuli za termin – modna fotografija. O istorijatu i reklamnom kontekstu modne fotografije kao sinonima vizuelne umetnosti savremenog sveta smo porazgovarali sa mladom i talentovanom vizuelnom umetnicom Teodorom Ivkov koja ove godine završava osnovne studije fotografije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu.

Modna fotografija, Foto: Teodora Ivkov

Modna fotografija, Foto: Teodora Ivkov

“Jedna od profesija koja je proizašla iz pojave fotografije u štampanim medijima je i modna fotografija. Nakon Prvog svetskog rata koji je iza sebe ostavio pustoš – sve doživljava preporod. Progres u nauci i umetnosti, razvoj transporta, širenje novih saznanja zahtevaju i medijsko sredstvo koje će biti prikladno za prenos novih ideja i stilova. Velika pokretačka sila za širenje nove forme fotografije se nalazila u štampi u vidu reklame. U tridesetim godinama XX veka reklami se pristupa kao profesionalnoj obavezi, a fotografija kao osnovni činilac reklame postaje priznata kao primenjena umetnost. Pravu ekspanziju modnog marketinga donosi druga polovina XX veka, nakon oporavka sveta od rata. Modna fotografija opstaje i razvija se prateći duh vremena, prilagođava se potrebama tržišta, prati umetničke tendencije i društvene potrebe negujući sve više pristup autora čime dokazuje umetnički aspekt ovog žanra.” – poručuje Teodora Ivkov za naš portal.

Njena iskusnija koleginica i diplomirana vizuelna umetnica Vera Dimov, koja je pažnju javnosti stekla zahvaljujući autorskom projektu “Mladi u bojama Srbije”, iznela je za naš portal svoj stav o modnoj fotografiji iz stručnog ugla.

Vera Dimov

Vera Dimov

“Moja tema diplomskog rada je bila modna fotografija. Ono što me je uvek privlačilo jeste dovođenje modela i odevnih komada do savršenstva i privlačenje potencijalnih kupaca prema nekom brendu koji se reklamira. Ja sam izuzetno pažljiva kada je modna fotografija u pitanju, vodim računa o frizuri, šminki, pozama i izrazu lica. Sve su to stvari koje moraju biti na mestu ako želimo, na primer, samo jednu haljinu da prikažemo u najboljem svetlu i prodamo je. U Srbiji je razvijena modna fotografija, ali samo tržište odnosno klijenti, nisu mnogo upućeni u pravila modne fotografije, pa je tako mnogo teže raditi ovde nego, pretpostavljam, u inostranstvu. Moje stručno mišljenje jeste da je modna fotografija jedan od najtežih pravaca fotografije danas i, takođe, modna fotografija se kod nas ne može naplatiti onoliko koliko se truda ulaže.”

Mladi u bojama srbije, Foto: Vera Dimov

Mladi u bojama srbije, Foto: Vera Dimov

Svoje zadovoljstvo o poruci koju nosi projekat “Mladi u bojama Srbije” je iskazala sledećim rečima:

“Moj projekat pod nazivom Mladi u bojama Srbije je nastao idejom o podizanju svesti kod našeg naroda o jedinstvenosti i lepoti srpske zastave koja je poput stranih zastava podjednako upotrebljiva kao print na odeći. Mislim da sam uspela da skrenem pažnju na našu trobojku i da ljudi sada malo više razmišljaju na tu temu.”

Mladi u bojama srbije, Foto: Vera Dimov

Mladi u bojama srbije, Foto: Vera Dimov

Na osnovu sučeljavanja dva stručna mišljenja sa ciljem što jasnijeg upoznavanja sa značajem modne fotografije, proizilazi da ovaj pravac profesionalne fotografije služi kao izvrsno marketinško sredstvo koje će prodati proizvod koji se reklamira i izraziti zadovoljstvo na licima triju osoba – modnog fotografa, proizvođača i potrošača.

Anđela Zec

Anđela Zec

Diplomac Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Pasionirana ljubiteljka pasa i mačaka, a posebno pomeranaca, patuljastih šnaucera i francuskih buldoga.