Izložba fotografija i promocija fotografske monografije Virtuelni mostovi Mihajla Ljikara u Novom Sadu

Promocija fotografske monografije i izložba fotografija Mihajla Ljikara foto: Anđela Zec

Novosadsku kulturnu scenu je protekle sedmice obeležila promocija fotografske monografije i izložba fotografija istaknutog univerzitetskog profesora, inženjera telekomunikacija i prvog vojvođanskog fotoreportera Mihajla Ljikara. Svečani prijem posetilaca i predstavnika medija povodom promocije stvaralačkog dela Mihajla Miša Ljikara je organizovan u Klubu novinara Društva novinara Vojvodine, čiji je prostor bio mali da primi sve poštovaoce lika i dela Mihajla Ljikara.

 

Na promociji fotografske monografije se svim prisutnim gostima i predstavnicima medija obratio predsednik Društva novinara Vojvodine Mladen Bulut, čije je Strukovno udruženje bilo domaćin promocije i izložbe, a zatim su se publici obratili dr Valentina Čizmar, mr Ivan Telečki, priređivač izložbe fotografija i jedan od najistaknutijih fotoreportera nekadašnje Jugoslavije Borivoj Mirosavljević.

 

Na samom početku da vas sve pozdravim i kažem da je zaista neverovatno što ste došli u ovolikom broju. Pre svega je reč o jednom izuzetnom dobrom i kvalitetnom čoveku, koji je svojim delom i radom dao doprinos svome narodu i samom Novom Sadu u širem smislu. Kao i mnogi pojedinci, koji svojim znanjem i talentom obogate svet, tako i Ljikar čini značajne korake u svom vremenu i svojom delatnošću ostavlja značajan trag i to, pre svega, u oblasti telekomunikacija, najšire rečeno, višestrukim radom – ovim izlaganjem je dr Valentina Čizmar svim prisutnima predstavila monografiju Virtuelni mostovi Mihajla Ljikara.

Zatim je mr Ivan Telečki govorio o doprinosu u razvoju telekomunikacijskog i telegrafskog mrežnog sistema u Vojvodini univerzitetskog profesora i inženjera elektrotehnike Mihajla Ljikara. Priređivač izložbe fotografija i jedan od najistaknutijih fotografa nekadašnje Jugoslavije Borivoj Mirosavljević je na promociji monografije Virtuelni mostovi Mihajla Ljikara rekao sledeće:

 

Fotografija je bila i uvek će biti, bez obzira na njene transformacije shodno tehničko-tehnološkim inovacijama, najpouzdaniji most komunikacije među ljudima. To je mnogo pre nekih današnjih pametnih glava, kojima je moć fotografije misaona imenica, shvatio tada golobradi Mihajlo Ljikar, učenik nekadašnje Novosadske muške gimnazije, student elektrotehnike u Beogradu, doktor nauka i profesor  Univerziteta u Novom Sadu.

 

Iz fotografske mračne komore je iznjedrio bezbroj svetlopisa, koji sada blistaju na simboličnoj retrospektivnoj izložbi i ukoričeni u reprezentativnoj knjizi, koja je pred nama i koja život znači

 

Profesor dr Mihajlo Ljikar ceo radni vek je posvetio komunikacijama među ljudima, a umetničkom fotografijom samo potvrđuje svoja nastojanja da utvrdi komponente pouzdanosti i delotvornosti sistema komuniciranja. Kao autor zapaženih fotografija, izlagao je na velikom broju izložbi u zemlji i inostranstvu i osvojio zvanje amatera prve klase u Foto savezu Jugoslavije.

 

Dobitnik je oktobarske nagrade Novog Sada, više visokih ordenja i plaketa raznih državnih i društvenih organizacija. Za Foto In magazin profesor dr Mihajlo Ljikar govori o paraleli između nekadašnje i današnje fotografije i o vojvođanskoj fotografskoj sceni:

Fotografija, ona sama po sebi, ide paralelno sa razvojem tehnike. Ja, kada sam kao student počeo da se bavim fotografijom u Beogradu, Elektrotehnički i Mašinski fakultet su tada formirali jedan klub. Imali smo jedan fotoaparat, ne znam tačno kako se zvao, i imali smo jednu fotolaboratoriju. Svi su čekali na red da dobiju nedelju dana taj fotoaparat, a bili su redovni kursevi gde se učila fotografija. U Vojvodini, u Novom Sadu, je to malo drugačije bilo nego u Beogradu.

 

Posle studija sam došao u Novi Sad i svoje znanje o fotografiji, stečeno u Beogradu, sam ovde preneo. Fotografija je i u ono vreme zavisila puno od tehnike, a sada više ne zavisi mnogo od tehnike. Sada zavisi od želje da se snima jer vi sada imate digitalni fotoaparat, fotografišete šta želite i za jedan sat dobijete gotove slike iz fotografske radnje. Nekada su se u fotolaboratoriji noći provodile da bi se napravile fotografije. Vojvodina je tada imala, a i sada ima foto klub.

 

Verovatno će Borina ideja da se vrati Foto klub Branko Bajić , koji je I najstariji foto klub u Vojvodini i gde sam I ja proveo pedeset godina stvaralaštva, doći do realizacije. Foto klubovi su uvek predstavljali razvojni trend fotografije.

 

Na kraju promocije monografije Virtuelni mostovi Mihajla Ljikara, posetioci su razgledali izložbene fotografije iz njegovog bogatog fotografskog opusa.

 

Galerija fotografija sa promocije fotografske monografije i izložbe fotografija Mihajla Ljikara

Foto: Anđela Zec

Mihajlo Ljikar govori o svojoj monografiji

Detalj atmosfere sa izložbe fotografija Mihajla Ljikara

Izložba fotografija Mihajla Ljikara u Klubu novinara u Novom Sadu

Retrospektivna izložba fotografija Mihajla Ljikara

Fotografija nekad

Fotografski rad Mihajla Ljikara

Josip Broz Tito, delo Mihajla Ljinkara

Plakat promocije monografije Virtuelni mostovi Mihajla Ljinkara

Fotografije Mihajla Ljikara ukoričene u njegovoj monografiji

Mihajlo Ljikar je napravio paralelu između fotografije nekad i fotografije danas

 

 

Anđela Zec

Studentkinja Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Pasionirana ljubiteljka pasa posebno pomeranaca, patuljastih šnaucera i francuskih buldoga. Autorka samostalne izložbe Potret karikatura pod nazivom Glamur Holivuda održane u aprilu 2011. u kući hemije u Budvi. Bivša radio kolumnistkinja radija Skadarsko jezero iz Podgorice, Autorka radio kolumne naša svakodnevica koja je emitovana na programu tog radija.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *