Kineska mitologija kao inspiracija za kolekciju

Autorska modna kolekcija Osam dizajnera Marka Glavinića je prikazana na 42. BFW foto: Đorđe Tomić

Nekada sam kvalitet rada zaseni prenaglašenost i komadi koji prelaze liniju nosivog, prelaze u scenski kostim i subjektivno, imaju premalo veze sa modom

 

Marko Glavinić, modni kreator

Modni kreator Marko Glavinić foto: Đorđe Tomić

 

Modni kreator  Marko Glavinić je diplomirao na Odseku za savremeno odevanje Fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu u klasi docenta Ingrid Huljev. Rad bazira na muškim autorskim kolekcijama. Više puta revijski samostalno izlagao na beogradskoj nedelji mode, a tokom studija svoj rad prikazivao na većem broju grupnih izložbi i revija, kako u zemlji tako i u inostranstvu. U razgovoru za Foto In magazin govori o inspiraciji za kolekciju autorske mode pod nazivom Osam, muškoj modi i dizajnerskoj karijeri.

 

Kreacija Marka Glavinića foto: Đorđe Tomić

 

Ovogodišnji oktobarski Belgrade Fashion Week ste otvorili revijom autorske mode pod nazivom Osam ? Zbog čega ste Vašu reviju nazvali po ovom broju?

Kolekcija prikazana na četrdesetdrugom Belgrade Fashion Week-u je u osnovi inspirisana kineskom mitološkom pričom o ‘Osam besmrtnih‘. Utisak koji je priča ostavila postao je polazište onoga što sam dalje razvijao u radu na kolekciji. Bilo je zanimljivo napraviti spoj odredjenih silueta kineskog kostima sa estetikom, koju inače razvijam u svom radu, a to je moderna, urbana i blago sportska forma.

 

Muške kreacije foto: Đorđe Tomić

 

Nastao je jedan ovovremenski miks istočnjačke tradicionalne forme i zapadnog, uličnog i trendovski vrlo definisanog pravca. A kako se znak broja osam lako ‘pretvara’ u znak beskonačnosti, nadovezala se slika o beskonačnoj-besmrtnoj ahromatskoj paleti, koja je u kolekciji oplemenjena čistim akcentima jakih boja, takođe karakterističnih za istok.

 

Iz kolekcije Osam foto: Đorđe Tomić

 

U dosadašnjem radu sam se uglavnom bazirao na celovito muške kolekcije, ali je ispiracijska činjenica (jedan od likova mita ‘Osam besmrtnih’ je žena) dovela do toga da kolekcija bude osvežena sa nekoliko ženskih outfita. Uz to da sam broj osam za mene, na nekim drugim nivoima, ima simbolično značenje, vrlo lako sam došao do toga da radni naziv postane i zvaničan naziv same kolekcije – ‘OSAM‘.

 

Ženske kreacije Marka Glavinića foto: Đorđe Tomić

 

Kako biste definisali pojam “autorska moda” budući da je Vaša kolekcija revijalno predstavljena u okviru revija autorske mode?

Autorska kolekcija sa sobom nosi odredjenu dizajnersku težinu. Treba biti jasno obeležena estetikom koju sam autor predstavlja kroz svoj rad. Naravno, svako od dizajnera poseduje, ili bi trebalo da poseduje, jedinstven modni rukopis koji ga na neki način izdvaja i definiše kao autora.

 

Muški odevni komadi foto: Đorđe Tomić

 

Nešto što sazreva radom iz kolekcije u kolekciju, lična vizija mode. I jedinstvenost i autentičnost koja razlikuje autore, ali i odvaja samu autorsku modu od komercijalnih i industrijskih kolekcija na neki drugi, viši nivo, odnosno, nivo ka umetnosti.

 

Ženske kreacije iz kolekcije Osam foto: Đorđe Tomić

 

Koliko je ekscentrizam bitan u stvaranju modnih kolekcija? 

Ekscentričnost ne smatram toliko važnom, presudnom za stvaranje kolekcije. Mislim da postoje kvalitetni načini da se dobrim dizajnom neekscentričnih, nosivih komada na pravi način predstavi i autorsko umeće, estetska i likovna pismenost, a da se privuče pažnja, kako ljudi iz modnog sveta, tako i prosečnog posmatrača.

 

Kolekcija Marka Glavinića foto: Đorđe Tomić

 

Nekada sam kvalitet rada zaseni prenaglašenost i komadi koji prelaze liniju nosivog, prelaze u scenski kostim i subjektivno, imaju premalo veze sa modom.

     

Modeli modnog dizajnera Marka Glavinića foto: Đorđe Tomić

    

Kakav je status muške mode na tekstilnom tržištu Srbije i da li je komercijalnija od ženske mode?

U estetskom smislu, mislim da je još uvek daleko komercijalnija od ženske, jer su muškarci manje spremni na eksperimentisanje i iskorak od ustaljenog i standardnog.

 

Crni kolorit foto: Đorđe Tomić

 

Mada se nizom godina unazad to znatno menja i sve je više onih koji žele da izgledaju drugačije, smeli su u tome da ponesu nešto novo, drugačije i sveže. Muškarci su  jednostavniji kada je kupovina u pitanju, jasno znaju šta žele i lakše se odlučuju. To za dizajnera predstavlja dodatni izazov i čini rad na muškim kolekcijama u odredjenom smislu težim i daleko izazovnijim.

 

Crna boja kao modni must have foto: Đorđe Tomić

 

Koji su Vam dalji planovi u dizajnerskoj karijeri?

Nisam neko ko pravi dugoročne planove, ali sam siguran da nastavljam putem autorskog rada, kao i do sada.

 

Kolekcija autorske mode Osam foto: Đorđe Tomić

 

Svakako ćemo se viđati na nekim revijskim prezentacijama novih kolekcija, ali tu je i razmišljanje o tome kako komade sa revije napraviti tržišno dostupnim i plasirati ih dalje široj publici. Razmišljam o nekom jedinstvenom prodajnom mestu.

 

Galerija fotografija sa revije kreatora Marka Glavinića na 42. BFW

Foto: Đorđe Tomić

 

Kineski mit kao inspiracija za reviju

Crni outfit kao modni must have

Beli kolorit kreacije za žene

Kolekcija Osam Marka Glavinića foto: Đorđe Tomić

Kolekcija autorske mode Marka Glavinića

Isidor Srdić na reviji Marka Glavinića

Isidor Srdić je proglašen za najboljeg modela na dodeli ovogodišnjih modnih nagrada studija Click

Casual style modne revije

Modna revija u znaku broja Osam

Muška moda je prema rečima kreatora Marka Glavinića komercijalnija od ženske mode

 

Anđela Zec

Studentkinja Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Pasionirana ljubiteljka pasa posebno pomeranaca, patuljastih šnaucera i francuskih buldoga. Autorka samostalne izložbe Potret karikatura pod nazivom Glamur Holivuda održane u aprilu 2011. u kući hemije u Budvi. Bivša radio kolumnistkinja radija Skadarsko jezero iz Podgorice, Autorka radio kolumne naša svakodnevica koja je emitovana na programu tog radija.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *