Lansiran Adobe Stock, Fotolijini stock sadržaji integrisani u Adobe Creative Cloud alate

Kompanija Adobe je juče predstavila Adobe Stock, novu platformu za prodaju stok fotografija koja je integrisana sa Adobeovim Creative Cloud alatima. Platforma je lansirana kao sledeći korak nakon akvizicije Fotolije od strane kompanije Adobe u decembru 2014. godine.

adobe-stock

Integracija Adobe Stock platforme sa Creative Cloud alatima omogućava korisnicima da lansiraju Adobe Stock direktno iz željenog programa i da dodaju fotografije sa vodenim žigom ili licencirane fotografije u svoje Creative Cloud biblioteke. To će im omogućiti da pristupaju i koriste ove fotografije kroz više Adobijevih alata. Kada su korisnici spremni da licenciraju izabrane fotografije za svoj projekat, to mogu učiniti direktno iz softvera u kojem rade.

adobe-stock-integration

Adobe Stock radi sa nekim od najpopularnijih CC alata, kao što su Photoshop, Lightroom, Illustrator, InDesign, Premiere Pro i drugim, tako da korisnici mogu da preptražuju i isprobaju fotografije pre nego što se odluče da kupe licencu za njihovu upotrebu. Integracija omogućava i to da korisnik u programima može da edituje fotografiju koliko god želi, a sve promene se nakon licenciranja primenjuju na fotografiju.

Fotolia veruje da će ova velika novina omogućiti korisnicima bolji i jednostavniji pristup fotografijama a fotografima koji prodaju fotografije putem Fotolia servisa, veću vidljivost fotografija od strane kupaca što bi trebalo pozitivno da se odrazi i na prodaju odnosno zaradu fotografa.

adobe-stock-homepage

Zarada po fotografiji prodatoj preko Adobe Stock platforme je fiksnih 33% i računa se na osnovu cene paketa koji je kupac izabrao i zavisi od valute kojom kupac plaća.

Istovremeno, Fotolija je povećala procenat zarade za fotografe od pretplata sa 25% na 33%. Minimalna zarada po prodaji je garantovana po stopi određenoj prema rangu koju fotograf ima na Fotoliji. Prodaje ostvarene kroz Adobe Stock se računaju kao najviši krediti za rang koji fotograf ima. Neki saradnici Fotolije već su objavili da im je rang skočio nakon ponovnog obračuna prodaje po novim stopama.

Osim što je integrisan u Adobijeve alate, Adobe Stock funkcioniše i kao nezavistan veb sajt za prodaju stock sadržaja. Sve fotografije koje nudi Fotolia su automatski prebačene na Adobe Stock platformu koja za sada nudi samo fotografije ali je u planu da se u skorijoj budućnosti ponude i video sadržaji.

Adobe nastoji da dobije nove izvore prihoda i zbog toga ulazi u posao sa stok sadržajima. Tržište stok fotografije će rasti za 7% godišnje, sa 2.7 milijardi u 2014. na 3.8 milijardi dolara u 2019. godini,  prema istraživanjima Technavio Research-a.

Što se cena tiče, jednokratna kupovina licence košta 9.99 dolara ali su ključni proizvodi pretplate i to po ceni od 29.99 dolara mesečno za 10 fotografija za članove ili 49.99 dolara mesečno za one koji nisu članovi. Postoji i standardna mikrostok pretplata po ceni od 199.99 dolara mesečno za 750 fotografija.

Kompanija Adobe je do kraja februara 2015. godine imala skoro 4 miliona korisnika Creative Cloud alata.

Iako na tržištu postoje i jeftiniji servisi, kompanija Adobe veruje da će ova integracija doneti poboljšanje svim kreativcima koji koriste Adobijeve alate jer, prema njihovim procenama, velika većina korisnika koji kupuju stok sadržaje (oko 85%) već koristi neke od programa ove kompanije. Stoga je ulazak kompanije Adobe u svet stok sadržaja bio očekivan i smislen potez jer su korisnici već uveliko prisutni u njihovom poslovanju.

Maja Vasic

Autor i idejni tvorac Foto IN zajednice, zaljubljenik u fotografiju i kreativnu industriju. Planiram i vodim snimanja u Fotostorm studiju, stvaram i radim u oblasti fotografije. Verujem da je za uspeh potreban ogroman trud, svakodnevni rad na ličnom i profesionalnom razvoju, konstantno učenje i velika ljubav prema onome što radimo. Mama tri sunca koja obasjavaju moj život i greju moje srce.