Modna fotografija kao fotografski izazov

Modna fotografija autora Vladimira Veličkovića

Veoma važan savet koji sam dobio od fotografa iz Francuske Samira Bahrira jeste : “You have to let model to feel the dress and everything will go by itself.”

Vladimir Veličković, vođa foto tima Novosadske nedelje mode

 

Modna fotografija je danas za razliku od tipičnih stereotipnih slika namenjenih prodaji uznapredovala do grane fotografije koja se graniči sa umetničkim fotografijama. Modni fotograf i vođa foto tima Novosadske nedelje mode Vladimir Veličković  za naš portal govori šta za njega predstavlja ova vrsta fotografije i koliko je izazovno baviti se modnim fotografisanjem.

 

Modna fotografija kao izazov foto: Vladimir Veličković

Modna fotografija kao izazov foto: Vladimir Veličković

Pošto smo svedoci velikog porasta modnih blogova često možemo videti fotografe amatere ili čak vlasnike mobilnih telefona sa dobrim kamerama kako se poistovećuju sa modnim fotografima. Međutim, za kvalitetnu modnu fotografiju potrebno je mnogo, mnogo više. Priprema počinje nekoliko dana ranije tako što se isplanira koncept editorijala. Dobro osmišljen koncept zahteva adekvatnu lokaciju koja pruža mogućnost kvalitetne realizacije ideje. Takav vid fotografije okuplja tim ljudi koji čine sam fotograf, stilista, make up artist, frizer, model i naravno dizajner čija garderoba je srž koncepta. Čak i uz detaljno isplaniran koncept modna fotografija uvek ostavlja prostora za spontanu kreativnost i to je ono što upravo modnu fotografiju čini tako posebnom.

Veoma važan savet koji sam dobio od fotografa iz Francuske Samira Bahrira jeste : “You have to let model to feel the dress and everything will go by itself.”

 

Ekspresija modela je bitna za modnu fotografiju foto: Vladimir Veličković

Ekspresija modela je bitna za modnu fotografiju foto: Vladimir Veličković

Što se opreme tiče, u većini slučajeva je dovoljan prosečan DSLR foto aparat sa portretnim fiksnim objektivom

Ukoliko se aparat podesi na adekvatna podešavanja uz malo obrade u programima sa Adobe platforme (Photoshop i Lightroom) možemo napraviti kvalitetnu modnu fotografiju kojom će kako klijent tako i sam fotograf biti zadovoljni. Na žalost, mnogi fotografi očekuju da kada kupe kvalitetnu foto opremu imaju sve predispozicije da lako naprave kvalitetnu modnu fotografiju i zaboravljaju na najvažnije faktore a to su lokacija, poza i ekspresija modela. Zbog toga je važno eksperimentisati kako bi stekli potrebno iskustvo, a sve to sa ciljem da predstavimo garderobu u najlepšem svetlu i tako utičemo na porast prodaje.

ističe Vladimir Veličković

Suština modne fotografije je, kako smatra naš sagovornik, vizija dizajnera koja je na neki način predstavljena na toj fotografiji.

Anđela Zec

Studentkinja Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Pasionirana ljubiteljka pasa posebno pomeranaca, patuljastih šnaucera i francuskih buldoga. Autorka samostalne izložbe Potret karikatura pod nazivom Glamur Holivuda održane u aprilu 2011. u kući hemije u Budvi. Bivša radio kolumnistkinja radija Skadarsko jezero iz Podgorice, Autorka radio kolumne naša svakodnevica koja je emitovana na programu tog radija.

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *