Prezentacija u britanskom Vogu je momenat za pamćenje
Talenat i rad su presudni, nadogradnja u svakom pogledu, u smislu putovanja, istraživanja, čitanja i informisanja, a najpre, ozbiljan pristup poslu i maksimalno uključivanje u sve mogućnosti digitalnog doba u smislu interneta i društvenih mreža, koje prespajaju ceo svet i pružaju ga svakome na dlanu
Budislava Keković, modna kreatorka
Modna kreatorka Budislava Keković je diplomirala modni dizajn na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Na početku svoje karijere, radno iskustvo je sticala radom u pozorištima širom Srbije, a zatim i kao stilista na editorijalima i reklamama. Osnovala je sopstveni modni brend BUDISLAVA , a pre dve godine je svoju kolekciju SS2016 predstavila publici na septembarskoj nedelji mode u Londonu. Na Belgrade Fashion Week-u učestvuje od njegovih početaka, a sa čitaocima Foto In magazina je podelila svoje utiske sa ovogodišnje oktobarske Beogradske nedelje mode.
Tokom dizajnerske karijere ste bili u prilici da izlažete u prestižnim centrima svetske mode poput Milana i Pariza. U kolikoj meri se Milanske i Londonske nedelje mode razlikuju od Beogradskih nedelja mode ?
Izlaganje na ovakvim manifestacijama, iz mog ugla, ne razlikuje se previše u odnosu na Beograd. I tamo i ovde, postoje ljudi koji znaju svoj posao, redosled događaja i tu su da vam pomognu da izgurate zajedno sve. Beogradska nedelja mode, čak u nekim segmentima ima i bolju organizaciju, posebno u delu funkcionisanja bekstejdža i komunikacije.
Međutim, ono što je najbitnija i najvaznija razlika, jeste to, što ovakve manifestacije u svetu služe za promociju i posledično – prodaju, medijska pokrivenost je velika i magazini, blogeri i portali vrlo stručno i pažljivo prate i reaguju. Moje prvo predstavljanje u Vogue.uk upravo je bio posledica pojavljivanja na Londonskoj nedelji mode i moram priznati da je to bio momenat za pamćenje.
Šta je presudno da bi jedan modni kreator opstao u poslu ?
Mogu da govorim samo u moje ime, mislim da je pozicija svakog dizjnera drugačija i jedinstvena. Talenat i rad su presudni, nadogradnja u svakom pogledu, u smislu putovanja, istraživanja, čitanja i informisanja, a najpre, ozbiljan pristup poslu i maksimalno uključivanje u sve mogućnosti digitalnog doba u smislu interneta i društvenih mreža, koje prespajaju ceo svet i pružaju ga svakome na dlanu.
Na ovogodišnjem, četrdesetdrugom po redu, Belgrade Fashion Week-u ste revijalno prikazali Vašu novu kolekciju ženske mode, gde dominiraju crna boja i futuristički motivi. Koji je Vaš stav o povezanosti futurizma, kao umetničkog pravca, i mode, kao industrije koja proizvodi odeću i obuću ?
Sa obzirom na to da je moja kolekcija zapravo imala inspiraciju u prošlosti i u nekim nekonkretnim i neopipljivim odnosima, direktne veze nema.
Ono što tu vezu pravi je zapravo spajanje i transponovanje oblika, misli i odnosa iz proslosti, u sadašnjost i u novo doba, pretpostavka nove budućnosti. Svaka nova kolekcija je zapravo iskorak iz prošlog i ovog trenutka u sledeći, budući trenutak .
Šminkerka Daniela Palavestra je dobitnica ovogodišnje nagrade Modnog studija Click za najbolju šminku revijskih modela, koju je osvojila upravo za Vašu reviju. Koliko Vama znači uspeh nekog Vašeg saradnika ?
Radujem se svačijem uspehu – kolega dizajnera, jer me teraju da budem bolja i ne pristajem na osrednjost, a uspehu saradnika posebno, jer je deo mene i moje ideje ono što ih je podstaklo da budu najbolji i dođu do nagrade. I ovde, još jednom, čestitam Danieli i njenom timu!
Uspešno kreirate odeću i obuću za srpsko tržište. Da li je teško proizvesti cipele iz sopstvenog modnog brenda u Srbiji, budući da se domaći modni kreatori najviše odlučuju samo za proizvodnju odeće ?
Dizajn obuće je divan posao i veliki izazov, sa beskrajnim mogućnostima, a njihova proizvodnja – noćna mora, bar iz mog iskustva. Osim što je jako teško naći kvalitetnu proizvodnju za male/unikatne serije, nepoštovanje autorskih prava i klasična krađa ideja su, nažalost, deo stvarnosti proizvodnje obuće u Srbiji.
Galerija fotografija revije Budislave Keković sa četrdesetdruge Beogradske nedelje mode
Foto: Đorđe Tomić