Primenjena fotografija iz vizure stručnog lica

Primenjena fotografija foto: Visoka tehnička škola strukovnih studija u Novom Sadu

Primenjena fotografija je oblast fotografije koja se najčešće vezuje za komercijalnu fotografiju, no svaka vrsta fotografije, koja danas nalazi svoju ulogu u okviru drugih branši, tj. ne egzistira sama za sebe, smatra se primenjenom.  Ona mora da komunicira sa klijentom ili da proda određeni proizvod, te je uglavnom najčešće sredstvo komunikacije u advertajzingu  i marketingu. Profesorka fotografije na Visokoj tehničkoj školi strukovnih studija u Novom Sadu Sibila Petenji Arbutina za Foto In magazin ističe da  iz toga sledi da u oblast primenjene fotografije mogu da spadaju modna fotografija, reklamna fotografija, fotografija industrijskih proizvoda, svadbena fotografija, novinska fotografija, fotoreportaža, dokumentarna, koncertna, fotografija namenjena zahtevima grafičkog dizajna, fotoilustracija, fotografija enterijera, eksterijera pa čak i umetnička fotografija koja svoje mesto nalazi u okviru drugih medija.

 

Sibila Petenji Arbutina foto: Banatski kulturni centar

Ona uglavnom teži savršenoj tehničkoj izvedbi, u šta spadaju obrada i priprema fotografija za štampu  u adekvatnim programima za fotografiju i ne retko angažovanje tima ljudi. Takođe je vrlo često moguće izbeći veliki kreativni momenat, sa obzirom da se vrlo često dokumentuje isključivo realan prikaz objekta. Sa druge strane, vrlo je česta preterana obrada ili manipulacija fotografijom tako da ona postane bliža široj publici, tako da ne retko gubi estetske kvalitet.

Najbolji primeri  primenjene fotografije se, prema rečima profesorke i fotografkinje Sibile Petenji Arbutine,  mogu naći na veb sajtovima agencija za prodaju slika online, odnosno, na sajtovima tzv. stock agencija, gde je vrednost jedne fotografije uglavnom par dolara, a zarada se postiže “prodajom na veliko” o čemu govori činjenica da jedna fotografija može da se proda više stotina puta.

Talenat naravno nije presudan za bavljenje fotografijom, on postoji kao deo ličnosti koji mora da se neguje i usavršava. Ali opet čuveni termin “fotografsko oko” daje prednost onima koji ga imaju. Ekspanzija fotografija na tržištu roba i usluga je ogromna, a preplavljenost njima na vebu generalno, sa akcentom na društvene mreže, dovodi do toga da živimo u dobu “specijalnih efekata” te se postavlja pitanje njene egzistencije kao estetsko kvalitativnog sredstva komunikacije.

izjavila je prof. Sibila Petenji Arbutina, koja je i članica Fotografskog kluba Vojvodina.

Naša sagovornica naglašava da se ne može svako baviti kvalitetnom fotografijom, za šta je neophodno znanje, iskustvo i adekvatna foto-oprema. Rapidan napredak tehnike i tehnologije dovodi do toga da se fotografija i njena vrednost sve više procenjuju postizanjem ciljeva i zadataka u okviru drugih branši.

 

Izvor fotografija: Visoka tehnička škola strukovnih studija u Novom Sadu

Anđela Zec

Diplomac Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Pasionirana ljubiteljka pasa i mačaka, a posebno pomeranaca, patuljastih šnaucera i francuskih buldoga.