Slow fashion pokret u modnoj industriji stavlja u fokus kvalitet iznad masovne proizvodnje

Fashion is Art, kampanja modnog brenda Anima M hrvatske modne kreatorke Mirne Posavčević foto: privatna arhiva

Moda se konstantno menja, dok stil ostaje. Kao umetnik mogu reći da svakim novim projektom težim nečem novom, postavljam sebi izazove, koje želim savladati i razvijati svoj stilski izraz

Mirna Posavčević, modna kreatorka

 

Mirna Posavčević je modna kreatorka iz hrvatskog grada Umaga, koja je nakon uspešnog završetka studiranja, osnovala svoj modni brend Anima M u Umagu, čije modne kreacije imaju svojstveni stil, koji ne prati trend, već ostvaruje svoju viziju lepote. Za Foto In magazin govori o svom dizajnerskom nastupu na nedavno završenom Serbia Fashion Week-u, slow fashion pokretu u modnoj industriji i savremenom šiku odevanja.

 

Modna kreatorka Mirna Posavčević foto: privatna arhiva

 

Na nedavno završenoj Srpskoj nedelji mode u Novom Sadu ste predstavili kolekciju ženske mode u poslovnom stilu. U kojoj meri je bitno da devojke i žene danas više pažnje obraćaju na poslovni stil odevanja kako bi pronašle, uspešno obavljale i zadržale svoj posao ?

Kolekcija nosi ime Inspiration jer sadrži različite poglede inspiracije koja pokreće moje umetničko stvaranje. Pokušala sam spojiti sve te različite strane mog karaktera u jednu celinu. U ovoj kolekciji nalazi se apstrakcija, minimalizam, boje, geometrizam kroja i spoj , naizgled nespojivih materijala,  stvarajući tako novo umetničko delo – svojstveno stilu Anima M. Minimalizam kao glavna misao vodilja dovodi do čistoće forme, koja je vidljiva u kroju modela, dok ručno oslikavanje materijala daje svojstvo unikata svakom oslikanom komadu u kolekciji,  koji tako postaje statement piece.

 

Mislim da su žene danas obasute različitim stilovima i trendovima koji se jako brzo menjaju iz sezone u sezonu. Poslovni stil, doduše prati klasiku gde mogu biti prisutni poneki detalji koji mogu podići stajling. Danas uz toliku masovnu proizvodnju i dostupnost popularnih brendova, ženama je možda i teško pronaći svoj lični stil. Smatram da je odevanje u današnje vreme od krucijalne važnosti kod ličnog utiska i prezentacije u poslovnom okruženju. Opet, s druge strane, ne mislim da uvek treba pratiti strogu klasiku, može biti puno zabavnije.

 

U kolekciji Inspiration by Anima M prisutni su separates komadi, gde se mogu kombinovati različiti elementi iz pojedinih modela stvarajući tako nove kombinacije istih. To je još jedna karakteristika brenda – stvarati male serije proizvoda koji se opet iznova mogu kombinovati stvarajući drugačije kombinacije početne vizije.

 

Kako definišete modu urbanog stila ?

Urbani stil, danas jako popularan, a ponajviše zbog dostupnosti većih modnih lanaca popularnih brendova, sve je više prisutan u modnom rečniku. Za mene urbani stil predstavlja različitost stilova u odevanju, koje je moguće spajati i kombinovati. To ne mora uvek nužno spajati samo trenutno aktuelne trendove i stilske pravce, već lične stilske kombinacije.

 

Modna kreatorka Mirna Posavčević sa specijalnom gošćom svoje revije hrvatskom pevačicom Barbarom Munjas foto: privatna arhiva

Jednom prilikom ste izjavili da se kao modna dizajnerka zalažete da na ovim prostorima zaživi slow fashion pokret. O čemu je zapravo reč ?

          Slow fashion pokret u fokus stavlja, pre svega, kvalitet iznad masovne proizvodnje, a kao najvažniju tačku ističe eko proizvodnju. Sve više dizajnera u svetu prihvata ovaj pokret kao budućnost mode i ekologije.

 

 

Velika se važnost pridaje ekološkoj proizvodnji i odabiru materijala, a isto tako i sociološkoj strani gde su radnici pošteno plaćeni za svoj rad. Lično smatram da je jako važno u današnjem vremenu, kroz ovakav pokret, doći do promene svesti i navika potrošača.

Naglasak je, pre svega, na proizvodnji odevnih komada, koji su bezvremenskih krojeva, kvalitetne izrade te svojim karakteristikama navode potrošača da razmišlja pri kupovini i nastoji produžiti vek tih komada u sopstvenom ormaru. Za razliku od učestale potrebe za novim jeftinim modnim komadima, koje najčešće ne mogu biti etiketirane kao visokokvalitetne, sa obzirom na svoju cenu, slow fashion ističe kvalitetne proizvode od visokokvalitetnih materijala po realnim cenama. Sve je više manjih unikatnijih brendova koji ističu kvalitet iznad kvantiteta, a među njima je i brend Anima M.

 

Kako je nastao modni brend Anima M. ? Da li ste zadovoljni poslovanjem, koje se odnosi na broj kupaca i potražnju odevnih kombinacija ?

Brend  Anima M nastao je 2013.-e godine, nakon završetka mojih studija. Diplomirala sam na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu, smer industrijski dizajn odjeće. Već od malih nogu, gajila sam zanimanje za modu i estetiku lepog. Olovka se ,nekako, uvek našla pri ruci da bih određenu ideju ili zapažanje prikazala na papiru. Tokom studiranja sam, napokon,  svoju kreativnost usmerila ka dizajnu odeće, koji je tako postao moj primaran način izražavnja, moja strast.

Član sam Strukovnog  Udruženja  HUiU (Hrvatsko Udruženje Interdisciplinarnih Umjetnika) gde delujem kao umetnica i modna dizanerka.

          Anima M odeća ima svojstven stil, koji ne prati trend već ostvaruje svoju viziju lepote. Autorski potpis vidljiv je u kontinuitetu rada brenda, gde dizajnerska estetika postaje prepoznatljiva, te kroz svoj slikarski izraz dajem svojstvenu posebnost odeći, koja tako postaje unikatna. Prisutan je međusobni uticaj umetnosti i dizajna, s ciljem prikazivanja jedinstvenog stila koji gradi brend Anima M.

 

Savremeni šik utvrđena je estetika brenda koja zadovoljava svakodnevne potrebe savremenih žena i muškaraca za nošenje odeće, koja je izrađena od visokokvalitetnih materijala. Večna elegancija prožeta odvažnim stavom, gde odeća ima funkciju izazivanja pažnje posmatrača.

Brend  Anima M  za sada je još mali što se tiče proizvodnje. Trebam naglasiti da trenutno još uvek sve radim sama, od ideje do realizacije. Ponekad je zaista teško, ali kako se ono kaže: Kada pronađeš posao koji voliš, ne moraš raditi ni jedan dan svog života.

Sve je veća potražnja i uticaj brenda na tržištu pa ponosno mogu reći da brend Anima M  raste i zauzima zasluženo mesto na zahtevnom modnom tržištu.

Šta je presudno za afirmaciju mladog modnog dizajnera u današnjem vremenu ?

 

Tokom Serbia Fashion Week-a imala sam priliku prisustvovati na raznim predavanjima modnih stručnjaka, među kojima je i Donald Potard. Prema njegovim rečima, presudna tri faktora za afirmaciju mladog modnog dizajnera na tržištu, prepunom mnoštvom već eminentnih dizajnera su: kreativnost, emocija i talenat. Smatram da su te karakteristike od velike važnosti kod prezentacije novog dizajnera na tržištu. Nakon tih karakteristika, naravno, sledi strategija kojom brend opstaje i bori se za svoje mesto na sve zahtevnijem tržištu.

Moda se konstantno menja, dok stil ostaje. Kao umetnik mogu reći da svakim novim projektom težim nečem novom, postavljam sebi izazove, koje želim savladati i razvijati svoj stilski izraz. Isto tako, mišljenja sam da je od velike važnosti zadržati svoj lični identitet pri svakom novom radu, koji nosi vaš potpis, nezavisno od toga, da li je romantičnog ili krajnje avangardnog izgleda.

 

Anima M, kao modni brend, teži jednostavnosti izraza čistih linija, gde se posebna pozornost pridaje detaljima, koji nadilaze trend i postaju bezvremenski klasici.

Izvor fotografija: privatna arhiva

Anđela Zec

Studentkinja Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Pasionirana ljubiteljka pasa posebno pomeranaca, patuljastih šnaucera i francuskih buldoga. Autorka samostalne izložbe Potret karikatura pod nazivom Glamur Holivuda održane u aprilu 2011. u kući hemije u Budvi. Bivša radio kolumnistkinja radija Skadarsko jezero iz Podgorice, Autorka radio kolumne naša svakodnevica koja je emitovana na programu tog radija.