Fotografska izložba Vladimira Veličkovića povodom jubileja Srpske nedelje mode u Novom Sadu
Uoči desetog jubilarnog izdanja Srpske nedelje mode održana je samostalna fotografska izložba Vladimira Veličkovića u Svečanoj sali Srednje škole “Mileva Marić-Ajnštajn” u Novom Sadu pod nazivom The best moments of Serbia Fashion Week by: Vladimir Veličković.
Na izložbi su predstavljene fotografije čiji je autor Vladimir Veličković, menadžer foto departmana Serbia Fashion Week-a.
Vladimir je rođen 15.07.1993. godine. Smer fotografije u Srednjoj grafičkoj školi završio je 2012. godine, a ovim poslom bavi se devet godina. Pored modne fotografije, uspešno se bavi i koncertnom i korporativnom fotografijom. U razgovoru za Foto In magazin govorio je o svojoj fotografskoj saradnji sa čelnicima novosadskog festivala Serbia Fashion Week:
“Veoma mi je drago što sam peti put po redu na funkciji fotografa i četvrti put na funkciji organizatora foto tima. Ovaj jubilej za mene kao menadžera foto departmana predstavlja novi izazov, još jednu priliku da dam sve od sebe i da svojim fotografijama učinim Serbia Fashion Week još boljim nego do sada. Voditi tim od 15 mladih ljudi je mnogo veći izazov i obaveza nego što sam očekivao, a pogotovo kada ispunimo sva očekivanja i znamo da se od nas očekuje još više za sledeću nedelju mode”.
Svojim budnim okom i objektivom Vladimir je propratio revije nekih od najznačajnijih domaćih i svetskih modnih dizajnera koji su prošli kroz Srpsku nedelju mode kao što su: Eymeric Francois, Ludovic Winterstan, Erik Rosete, Dair, Bata Spasojević, Zvonko Marković, Boško Jakovljević, Mladen Milivojević Baron, Snežana Dakić, Marija Šabić i mnogi drugi. Na izložbi će biti predstavljen izbor najlepših modnih fotografija sa prethodnih izdanja Serbia Fashion Week-a.
Umeće fotografisanja je svojevrsni dar koji ocrtava kreativnu ličnost profesionalnog fotografa, koja ga odvaja od amaterskih fotografa – hobista. Čuveni francuski mislilac Bifon, koga i danas citiraju mnogi ljudi različitih profesionalnih orijentacija, davno je izjavio svoju sada svima opštepoznatu misao koja glasi: “Stil- to je čovek” . Upravo je ova izgovorena rečenica mnogim umetnicima, koji su prvenstveno posvećeni strasnom stvaralačkom procesu svojih umetničkih dela, poslužila kao ideja vodilja u profesionalnoj karijeri. Toj grupi umetnika pripadaju i profesionalni fotografi, koji fotografišu različite motive realnosti i time proizvode različite vrste fotografija.
Modna fotografija, portret fotografija i umetnička fotografija su samo neke od mnoštva tipova fotografskog izraza, koji bistvuje u svetu fotografske umetnosti. Umetnička fotografija je, poput drugih tipova fotografije deo jednog kompleksa medijskih tehnologija koje imaju važno mesto u savremenim društvima, posebno u kontekstu činjenice da su mnogi društveni odnosi posredovani slikama i ekranima.
Umetnička fotografija kao medij nesumnjivo daje priliku i mogućnost umetnicima da tragaju za odgovorima na različita kulturna, politička i društvena pitanja. Međutim, govoreći “iz ugla” publike, umetnička fotografija je medij koji pokušava da da odgovore na različite vrste pitanja i dilema – estetske, političke, kulturne i društvene. Upravo iz tog razloga vizura pogleda na svet profesionalnog fotografa razlikuje se od vizure pogleda na svet amaterskog fotografa. Stil fotografisanja mnogobrojnih motiva stvarnosti usklađen je sa tipom umetničke ličnosti fotografa.
Sociolog masovne kulture doc. dr Dušan Ristić ističe da bez obzira na društveni status fotografije, a prema shvatanju sociologa Pjera Burdijea, ona pripada području takozvane “middlebrow” ili mediokritetske kulture. Umetnička fotografija ima značajnu ulogu, posebno u dobu novih, digitalnih medija koje nude mogućnost brzog prenosa informacija, kao i mogućnost pristupa velikom broju ljudi. U tom smislu, prema rečima doc. dr Dušana Ristića, uloge i značaj umetničke fotografije mogu se bolje razumeti ukoliko se postavi pitanje kojim svrhama i potrebama društva one danas služe. To je u rasponu od informisanja, razvoja umetnosti i redefinisanja koncepta lepog i lepote, preko estetizacije svakodnevnog iskustva do reprodukcije kapital – odnosa, spektakla i stvaranja profita.
Umeće fotografisanja predstavlja okosnicu svakog fotografskog rada, koji je spoj produkcije fotografskog dela, estetike, informisanja i stvara mogućnost egzistencije fotografu . Fotografska postavka Vladimira Veličkovića biće ponovo izložena u Master centru na Novosadskom Sajmu za vreme trajanja desetog jubilarnog Serbia Fashion Week-a.