Jovan Ilić: Youtube je bio moja ulaznica u svet kreativih industrija, a kvalitet sadržaja je ključ opstanka multimedijalnih platformi

Multimedijalni novinar Jovan Ilić foto: privatna arhiva

Jovan Ilić je jutjuber, instagram influenser i multimedijalni novinar, koji je upravo zahvaljujući svom originalnom stilu odevanja i kreativnoj energiji koju je uložio tokom stvaranja svog Youtube kanala primećen od strane eminentnih ljudi iz srpskog medijskog sektora koji su mu pružili šansu da radi kao multimedijalni novinar i da svojim radom da doprinos razvoju domaće internetske zajednice. U pauzi između intervjuisanja poznatih ličnosti govori u intervjuu za Foto In magazin o modnim stilovima, jutjuberskom radu i otkriva na koji se sve način može unaprediti sadržaj multimedijalnih platformi.

Jovan je često gost različitih tv formata foto: privatna arhiva

Na jutjuberskoj sceni ste poznati kao jutjuber koji se bavi poznatim ličnostima, koje svakodnevno viđamo u medijima. Kako bi trebalo da izgleda jedan idealni odevni outfit za svakodnevne prilike bez prisutnosti kiča i šunda u odevanju?

Teško se odlučiti za jedan outfit koji bi svima pristajao. Najbolje je birati raznolike odevne kombinacije srazmerno sa svojom građom, kao i stilom koji neko kao pojedinac neguje. Nekad i leopard print pomešan sa nekim teksas dezenom može izgledati sasvim prikladno za svakodnevne prilike, a da ne izgleda kao poptuni kič. Lepota je u tome kako ko na koji način sve to ukombinuje i iznese. Ali, ako bih morao da odlučim o idealnom outfitu za svaki dan, to  je definitivno ono u čemu se osećamo udobno. Najobičnije farmerice, ležerna majica i udobne patike sasvim su dovoljne da to bude onako kako treba, odnosno, da to bude pravi pogodak u vezi sa dnevnim stylingom.

Casual style predstavlja dobar modni izbor foto: privatna arhiva

Na koje detalje bi mlađa i starija populacija, čiji su uzori poznate ličnosti iz masovnih medija, trebalo da obrati pažnju prilikom kombinovanja odevnih predmeta sa ciljem da ne pređu granicu dobrog ukusa?

Iako ja pripadam mlađoj generaciji, danas se mladi ugledaju na potpuno drugačije poznate ličnosti. Ako gledamo masovne medije, najviše je bio popularan folk i to su bile Ceca, Jeca i ostala kompanija. Danas su to neka nova imena kao što su Senida, Coby, Rasta budući da oni potpuno preuzimaju muzičku scenu kada je stil odevanja, kao i muzika u pitanju. Ja bih svakako izdvojio Senidu kao nekog ko i te kako ima stila i čiji se način odevanja i modnog stilizovanja na ovoj sceni razlikuje od svih. Kada su muškarci u pitanju Rimski i Corona prednjače kada je svetski stil odevanja u pitanju. Kada bih se našao u ulozi savetodavca omladine, rekao bih da se ni na koga ugledaju jer scenski kostimi ne mogu da se iznesu u privatnom životu i deluju potpuno smešno. Jako je važno da omladina, a posebno stavljam akcenat na tinejdžere do 18. godine, shvate i razlikuju svakodnevne odevne kombinacije od odevnih kombinacija koje vide na poznatim ličnostima tokom njihovih scenskih nastupa jer bi šljokasti sakoi i slični odevni komadi predstavljali kič i šund kao odevni izbor za školu, maturu ili neku priliku.

 

Šta je Vaš izbor savršene odevne kombinacije?

Kada sam ja lično u pitanju, neke stvari kod mene uvek moraju da budu perfektne, a tu posebnu pažnju polažem na jedan modni detalj. Naočare su nezaobilazni modni detalj, koji nosim u svim godišnjim dobima.

 

Sa drugaricom Anom Vučenović osnovali ste jutjuberski kanal “Crveni gromovi” koji je vizuelno interesantan i drugačiji od ostalog jutjuberskog sadržaja. Koliko Vam je u tehničko-tehnološkom smislu bilo teško da osmislite ovu krreativno-vizuelnu inovaciju?

U skorije vreme nisam ništa objavljivao na svom Youtube kanalu jer mi obaveze oko mog medijskog angažmana u okviru kog razgovaram sa našim mnogobrojnim poznatim ličnostima to ne dozvoljavaju. Generalno, teško je osmisliti jedinstveni Youtube kanal koji će te izdvojiti od konkurencije. Dugo se radilo na projektu osmišljavanja mog Youtube kanala. Preko dva meseca se radilo na studiju, ulagalo u tehnologiju da bi to sve izgledalo kako danas izgleda. Na kraju mogu reći da mi je upravo moj jutjuberski rad bio ulaznica u svet kreativne industrije i sve je to bio mali korak za ono što danas radim i čime se bavim.

Sa drugaricom Anom Vučenović je bio partner u kreiranju jedinstvenog Youtube kanala foto: privatna arhiva

Na koji način je prema Vašem mišljenju najbolje unaprediti čitanost multimedijalnih platformi poput Foto In magazina?

Čitanost i posećenost multimedijalnih platformi poput Foto In magazina, koji obožavam da posetim kad god imam slobodnog vremena i za koji smatram da ima jedinstveni dizajn sadržaja, najbolje je unaprediti kvalitetnim i originalnim sadržajem. Zatim je neophodno odrediti ciljnu grupu koja prati i čita portal i na osnovu toga nastojati na tome da se svakodnevno pruže informacije koje zanimaju čitalačku publiku vaše multimedijalne platforme.

 

 

Anđela Zec

Diplomac Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Pasionirana ljubiteljka pasa i mačaka, a posebno pomeranaca, patuljastih šnaucera i francuskih buldoga.