Modna fotografija kao fotografski izazov
Veoma važan savet koji sam dobio od fotografa iz Francuske Samira Bahrira jeste : “You have to let model to feel the dress and everything will go by itself.”
Vladimir Veličković, vođa foto tima Novosadske nedelje mode
Modna fotografija je danas za razliku od tipičnih stereotipnih slika namenjenih prodaji uznapredovala do grane fotografije koja se graniči sa umetničkim fotografijama. Modni fotograf i vođa foto tima Novosadske nedelje mode Vladimir Veličković za naš portal govori šta za njega predstavlja ova vrsta fotografije i koliko je izazovno baviti se modnim fotografisanjem.
Pošto smo svedoci velikog porasta modnih blogova često možemo videti fotografe amatere ili čak vlasnike mobilnih telefona sa dobrim kamerama kako se poistovećuju sa modnim fotografima. Međutim, za kvalitetnu modnu fotografiju potrebno je mnogo, mnogo više. Priprema počinje nekoliko dana ranije tako što se isplanira koncept editorijala. Dobro osmišljen koncept zahteva adekvatnu lokaciju koja pruža mogućnost kvalitetne realizacije ideje. Takav vid fotografije okuplja tim ljudi koji čine sam fotograf, stilista, make up artist, frizer, model i naravno dizajner čija garderoba je srž koncepta. Čak i uz detaljno isplaniran koncept modna fotografija uvek ostavlja prostora za spontanu kreativnost i to je ono što upravo modnu fotografiju čini tako posebnom.
Veoma važan savet koji sam dobio od fotografa iz Francuske Samira Bahrira jeste : “You have to let model to feel the dress and everything will go by itself.”
Što se opreme tiče, u većini slučajeva je dovoljan prosečan DSLR foto aparat sa portretnim fiksnim objektivom
Ukoliko se aparat podesi na adekvatna podešavanja uz malo obrade u programima sa Adobe platforme (Photoshop i Lightroom) možemo napraviti kvalitetnu modnu fotografiju kojom će kako klijent tako i sam fotograf biti zadovoljni. Na žalost, mnogi fotografi očekuju da kada kupe kvalitetnu foto opremu imaju sve predispozicije da lako naprave kvalitetnu modnu fotografiju i zaboravljaju na najvažnije faktore a to su lokacija, poza i ekspresija modela. Zbog toga je važno eksperimentisati kako bi stekli potrebno iskustvo, a sve to sa ciljem da predstavimo garderobu u najlepšem svetlu i tako utičemo na porast prodaje.
ističe Vladimir Veličković
Suština modne fotografije je, kako smatra naš sagovornik, vizija dizajnera koja je na neki način predstavljena na toj fotografiji.