Modni blog – fenomen savremene internet zajednice

Vera Dimov , blogerka foto : according to vera blog

“Blogerima, svakako, od pomoći može biti stok fotografija”

Vera Dimov, blogerka

Ilustracija priručnika "Blog dok si rek'o blog"; foto: blogdoksirekoblog.com

Ilustracija priručnika “Blog dok si rek’o blog” foto: blogdoksirekoblog.com

Najraniji blogovi su zabeleženi početkom devedesetih godina prošlog veka, a format početnih blogova je bio jednostran kada je komunikacija u pitanju, jer se mogao čitati samo napisani tekst. Kako su se blogovi razvijali, dodavane su interaktivne karakteristike kako bi internet korisnici ostavljali komentare na blog postovima ili upućivali ka postovima  na drugim blogovima radi daljeg komuniciranja.

Danas postoji preko 250 miliona blogova i taj broj raste iz dana u dan. Blogovi su postali više od onlajn dnevnika, a bloging je postao važan deo onlajn i oflajn sveta uz popularne blogere koji svojim rečima utiču na različite društvene pojave. Blog strane “žive” van uobičajene blog hronologije i često se koriste da predstave informaciju o blogeru ili sajtu, koje su bezvremene, što znači da su te informacije uvek dostupne. Ono što je okosnica svakog bloga nezavisno od tematike koju obrađuje jeste slika koja govori više od hiljadu reči i kao takva, služi da dopuni informaciju ili priču.

Popularna blogerka Vera Dimov, inače profesionalni fotograf po zanimanju, ističe da je stok fotografija glavni element savremene blogosfere jer stok fotografija i služi kao objašnjenje različitih postova koji kruže unutar savremene blogosfere. O tome da svaki kreativni pojedinac, koji redovno koristi internet, može da pokrene svoj sopstveni blog u skladu sa svojim interesovanjima svedoči priručnik “Blog dok si rek’o blog”, autora Aleksandra Stanojevića, arhitekte koji je ovim putem dao uputstva svim internet korisnicima kako da pokrenu blog. Jedno poglavlje priručnika čine utisci čitalaca, a komentar Milice Džodan, koja je osnovala svoj blog zahvaljujući tom priručniku, se odnosi na pohvale priručnika kao praktičnog savetnika za pravljenje blogova.

Globalizacija XXI veka je sa sobom donela i neke tržišne borbe, pa samim tim dolazi do specijalizacije blogova koja se odnosi na određenu temu kojom se bloger bavi. Jedna od tih tema je moda, pa samim tim modni blog predstavlja fenomen savremene internet zajednice koji se ne bavi samo modnim događajima nego i tržišnim aktivnostima poput reklamiranja raznih brendova. Pojedini modni blogeri sebe smatraju i modnim novinarima sa sopstvenim veb prostorom, pa smo istraživali koliko je novinarska profesija povezana sa modnim blogingom koji se većinom zasniva na profitu od strane reklama.

Dinko Gruhonjić, profesor na Univerzitetu u Novom Sadu foto: mc.rs

Dinko Gruhonjić, profesor na Univerzitetu u Novom Sadu foto: mc.rs

“Modni blogovi su nastali verovatno iz želje pojedinaca da budu popularni i mimo takozvanih mejnstrim medija, a kroz korišćenje interneta kao platforme, tržišno su orijentisani u smislu da se koriste kao platforme za reklamiranje različitih vrsta roba. Drugim rečima, kroz modne blogove pojedinci ili grupe ljudi žele sebi da obezbede ne samo popularnost, već i zaradu i samim tim, modni blog predstavlja legitimnu vrstu medijskog izražavanja, ali to nije u direktnoj vezi sa novinarstvom. Novinarstvo kao profesija teži ka objektivnosti, a modni blog je subjektivan” – izjavio je za naš portal profesor Odseka za žurnalistiku Novosadskog filozofskog fakulteta Dinko Gruhonjić.

Ono što daje podstrek modnim blogerima mimo zarade je i činjenica da svoj modni blog mogu pokrenuti unutar neke internet zajednice čiji su ulogovani korisnici.

 

Anđela Zec

Diplomac Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Pasionirana ljubiteljka pasa i mačaka, a posebno pomeranaca, patuljastih šnaucera i francuskih buldoga.