Omladinski aktivizam i koristan utrošak vremena na internetu

Lea Radlovački na konferenciji Teen Talk u Novom Sadu foto: Radivoj Hadžić

Važno je da mladi umeju da proberu kvalitetne, racionalne, objektivne i istinite plodove interneta kako bi izbegli trovanje sebe i drugih

Lea Radlovački, novinarka

Savremeni virtuelni svet XXI veka karakterišu dva ključna pojma, koja su od krucijalnog značaja za razvoj multimedijalnih internetskih platformi u kreativnim industrijama poput modne industrije. Prva ključna stavka, koja daje prednost tehničkom razvoju savremenog virtuelnog sveta, je proces digitalizacije, dok drugu ključnu stavku čini medijska konvergencija koja omogućava koristan utrošak vremena na internetu u eri digitalizacije.

Budući da većina statističkih podataka ukazuje na činjenicu da je omladina najveći konzumer interneta, postavlja se pitanje koliko zapravo omladinski aktivizam kao sastavni deo svake omladinske politike za koju se zalažu državne institucije i nvo sektor, može uticati na koristan utrošak vremena mladih na internetu.

Mladi u eri digitalizacije imaju mogućnost da kreiraju različite internet platforme foto: profimedia

Mladi u eri digitalizacije imaju mogućnost da kreiraju različite internet platforme foto: profimedia

Lea Radlovački, novinarka novosadskog Dnevnika, aktivna učesnica seminara o omladinskom aktivizmu i nekadašnja tv saradnica programa za decu i mlade Radio Televizije Vojvodine, ističe za naš portal značaj obazrivosti prilikom korisne upotrebe interneta:

“Budući da živimo u eri digitalizacije, koja se često pominje u medijima, te je nemoguće pobeći od tehnologije, onda nemamo druge nego da je iskoristimo na što bolji način. To, svakako, znači i pokrenuti ili biti deo nekog omladinskog aktivizma, čvrsto verujući da na mladima svet ostaje. Internet je prepun informacija, te je i opasan. Važno je da mladi umeju da proberu kvalitetne, racionalne, objektivne i istinite “plodove”, kako bi izbegli trovanje, kako sebe tako i drugih. U tom kontekstu, lakše je i podstaći vršnjake na saradnju, promene i revoluciju, ali s oprezom – to ne sme da se zadrži samo na društvenim mrežama, već mora da se, u nekom trenutku, prebaci u realan svet – na ulice i u učionice.”

Multimedijalni sadržaji poput blogova i fotografskih sajtova mogu podstaći mlade na koristan utrošak vremena na internetu i razviti kod njih interesovanja za bavljenjem nekim poslom iz oblasti kreativne industrije poput mode, fotografije i dizajna.

Anđela Zec

Diplomac Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Pasionirana ljubiteljka pasa i mačaka, a posebno pomeranaca, patuljastih šnaucera i francuskih buldoga.