Patricija Guči održala promociju svoje knjige o stvaranju modne imperije u Kongresnom centru Novog Sada
Naslednica globalnog modnog brenda Guči i ćerka čuvenog italijanskog modnog kreatora Paola Gučija, Patricija Guči , koja pripada četvrtoj generaciji porodice Guči, je pred brojnim predstavnicima medija i ljubitelja knjiga održala promociju svoje knjige o počecima stvaranja Guči modne imperije, čije je ime sinonim za italijansku modu, u Kongresnom centru Novosadskog sajma. Specijalna gošća promocije knjige Patricije Guči je bila novosadska spisateljica, profesorka književnosti, autorka i voditeljka brojnih tv emisija Jelena Bačić Alimpić.
Moderatorka promocije i menadžerka za odnose sa javnošću Serbia Fashion Week-a Jelena Galetin je pozdravila sve prisutne na promociji, najavila promociju knjige i pozdravila na italijanskom jeziku specijalnu gošću Serbia Fashion Week-a Patriciju Guči. Zatim je prepustila reč predsednici Nacionalne komore za modu Srbije i idejnom tvorcu Srpske nedelje mode Svetlani Horvat, koja je ovom prilikom kazala:
Hvala vam što ste došli. Zaista mi je velika čast da premijerno najavim jednu sjajnu knjigu, koja može biti edukativna za sve nas ovde, jer govori o tome kako se stvara jedna svetska modna dinastija. Pre svega bih se zahvalila Patriciji Guči, koja je prihvatila naš poziv da odštampa knjigu za srpsko tržište, koju je objavila domaća izdavačka kuća Laguna
Jelena Bačić Alimpić je na promociji knjige o knjizi Patricije Guči govorila iz ugla čitateljke, a ono što joj je iz tog ugla okupiralo pažnju, jeste činjenica, koja govori o tome da je porodica Guči inspiraciju pronalazila u konjima, a razlog toga je, prema rečima Patricije Guči, u tome što je ta inspiracija potekla iz Londona, nekadašnje prestonice luksuza, u vremenu kada nisu bili zastupljeni automobili, pa su konji bili jedino prevozno sredstvo.
Patricija Guči je na novosadskoj promociji svoje knjige kazala da je prvi put u Novom Sadu, svoju ispovest o počecima Guči brenda je pisala tri godine, budući da je imala potrebu da u javnost iznese jedinu istinu o njenoj porodici, sa obzirom na to da se nakon ubistva njenog strica Mauricija Gučija i smrti oca Paola Gučija dosta neprovereno pisalo i neistinito spekulisalo u svetskim medijima. Sa druge strane, imala je potrebu da u književnom smislu predstavi portret strogog i pravednog oca, slavnog italijanskog modnog kreatora Paola Gučija, nakon čije smrti, u oktobru 1995.-e godine, su neke stvari krenule drugačijim putem. U knjizi je opisala dva najteža životna momenta, mart 1995.-e godine, kada je ubijen njen stric Mauricio Guči i oktobar iste godine, kada joj je preminuo otac. Brend Guči je osnovao njen deda Gučio Guči, otvaranjem radnje u Firenci, a 1938.-e godine je otvorio radnju i u Rimu, gde su dolazile da kupuju poznate ličnosti.
Ono što je iz Patricijinog izlaganja privuklo pažnju publici, je činjenica da je za potrebu pisanja svoje knjige intervjuisala sve nekadašnje radnike Guči kompanije, među kojima se našao i jedan svedok istorije- radnik Guči radnje u Firenci, koji se tu zaposlio 1944.-e godine, kada je imao svega jedanaest godina. Danas ima preko osamdesetpet godina. Prema Patricijinim rečima, plakao je kada ga je pozvala da ga intervjuiše povodom pisanja knjige. Patricija je na promociji knjige istakla da je pravi uspeh italijanskog modnog brenda Guči, koji se globalno proširio, u proizvodima koji su bili jednostavni i izrazito kvalitetni. Briga o potrošačima se bazirala na izrađivanju proizvoda po njihovim zahtevima. Njen pokojni otac Paolo Guči je u svemu video inspiraciju i tako su nastali unikatni Guči proizvodi. U knjizi je istaknuta ljubav i posvećenost poslu, koje su neophodne za opstanak jednog porodičnog biznisa.
Na pitanje novinarke Foto In magazina kako doživljava osobu sa epitetom modne ikone, Patricija Guči je odgovorila da se njoj lično dopadaju kreacije francuskog modnog brenda Hermes, tako da osobu od stila, sa epitetom modne ikone, opisuje kroz odevanje kreacija francuskog modnog brenda Hermes.
Jelena Bačić Alimpić je u razgovoru za Foto In magazin iznela svoj stav o knjizi Patricije Guči iz ugla profesorke književnosti :
Laka je za čitanje, u tom smislu što se zaista radi o jednom svetskom brendu, o usponu jedne familije i mislim da negde ima čak i neku poučnu notu, kako od jedne male, proste, radnje, radionice, se sa užasnim predanačkim trudom može stići do svetskog vrha. Dakle, per aspera ad astra, preko trnja do zvezda, mislim da je to neka osnovna pouka ove knjige. Osim što je apsolutno autobiografska, ima i nekih vrlo ličnih momenata, koje je Patricija Guči u njoj iznela, a to je taj pomalo komplikovan odnos sa njenim ocem, koji nikada nije smatrao da je ona dovoljno dobra.
Tu imamo neku ličnu notu, koja možda tu neku autobiografsku priču nadograđuje. Mislim da nije zgoreg da ljudi pročitaju knjigu, iz prostog razloga, da oni kreativni mladi, koji bi možda započeli svoj biznis, pa čak i u današnje vreme, normalno da je pre Drugog svetskog rata sve bilo drugačije. Možda ne bi bilo loše da iz te knjige saznaju koliko su volja, snaga, posvećenost i ljubav prema poslu i ono u šta se čvrsto veruje, dovoljan razlog za uspeh.
Na završnici promocije knjige, koja je realizovana u sklopu programa devetog novembarskog Serbia Fashion Week-a, Patricija Guči je svim kupcima knjige potpisala svoju autobiografiju.
Galerija fotografija atmosfere sa promocije knjige Patricije Guči
Foto: Anđela Zec