Prava magija se odvija iza kulisa

Televizijski novinar Mihajlo Pavić ističe zadovoljstvo radeći za Beogradsku nedelju mode foto: Marija Piroški

Iza scene vlada neizvesnost od reakcije publike, a neretko se oseti blagi osećaj panike pri koordinisanju brojnih manekena, šminkera, frizera i ostalih članova tima. U svakom slučaju, čvrsto verujem da bekstejdž važi za mesto na kom se stvaraju iskrena prijateljstva i uspomene koje traju zauvek

Mihajlo Pavić, pr asistent Beogradske nedelje mode i tv lice

 

Prezenter vesti na televiziji Pink Mihajlo Pavić je za dve godine, koliko radi u timu za odnose sa javnošću Beogradske nedelje mode, uspeo da izgradi dobar saradnički odnos sa svim modnim delatnicima i predstavnicima medija, koji iz godine u godinu, prate ovaj prestižni modni događaj. Pored svih angažmana, Mihajlo vredno stiče master diplomu na Fakultetu političkih nauka u Beogradu, a za Foto In magazin  govori o osećaju rada iza scene organizacije Beogradske nedelje mode i zainteresovanosti domaćih i stranih medija za praćenje ovog događaja.

 

Mihajlo Pavić sa kolegama iz PR tima Beogradske nedelje mode foto: Đorđe Tomić

 

Od  2015.-e  godine ste u timu odnosa sa javnošću projekta Beogradska nedelja mode. Kako ste počeli da sarađujete sa Modnim studijom Click, na čijem je čelu priznati srpski modni stručnjak Nenad Radujević ?

Prvi koraci u našoj saradnji dogodili su se 2012. godine, kada sam započinjao novinarsku karijeru. Velika ljubav prema modi i umetnosti odvela me je na Belgrade Fashion Week, a tada, u svojstvu novinara Radio Beograda, nisam mogao ni da pretpostavim da ću samo tri godine kasnije postati deo fenomenalnog PR tima. Sećam se da sam kao novinar sa posebnim entuzijazmom pravio izveštaje sa revija i da sam pomno pratio svaki detalj manifestacije. Moja naklonost prema BFW-u posebno se dopala dugogodišnjem menadžeru projekta Bojanu Šašiću, na čiju inicijativu sam 2015.-e  godine počeo da radim kao PR asistent. Nenad Radujević je vrhunski profesionalac i smatram da sam imao mnogo sreće da budem njegov blizak saradnik i tako naučim mnogo važnih stvari.

 

Mihajlo Pavić na sceni Beogradske nedelje mode foto: Đorđe Tomić

 

Šta sve podrazumeva takozvani behind the scenes rad u toku realizacije programa Beogradske nedelje mode, koja se održava dvaput godišnje ?

Kada govorimo o Belgrade Fashion Week-u najpre se osvrnemo na glavni deo programa – revije, kao i ono što je tom prilikom publika mogla da vidi.  Međutim, ljudi često nisu svesni da se prava magija odvija upravo iza kulisa. Bekstejdž vam najpre može delovati haotično, ali ubrzo shvatite da je reč o dobro organizovanom prostoru, koji okuplja brojne talentovane i vredne ljude koji čine da revije budu spektakularne. Iz iskustva vam mogu reći da je bekstejdž mesto na kome dolazi do istinskih emocija; “iza scene” vlada neizvesnost od reakcije publike, a neretko se oseti blagi osećaj panike pri koordinisanju brojnih manekena, šminkera, frizera i ostalih članova tima. U svakom slučaju, čvrsto verujem da bekstejdž važi za mesto na kom se stvaraju iskrena prijateljstva i uspomene koje traju zauvek.

 

Bio je moderator večeri dodele ovogodišnjih modnih nagrada foto: Đorđe Tomić

 

Koliko je zahtevna komunikacija sa svim učesnicima ovog modnog projekta, odnosno modnim delatnicima, koji na ovoj manifestaciji publici predstavljaju svoj rad?

Kada sam počeo da radim na projektu, već sam dobro bio upoznat sa protokolom rada i celokupnim timom pa komunikacija sa učesnicima nije bila preterano zahtevna. Sa druge strane, odnosi sa medijima su iziskivali više truda i strpljenja. Radeći za Beogradsku nedelju mode imao sam priliku da upoznam brojne domaće dizajnere, uticajne modne urednike i druge važne ličnosti iz sveta mode i javnog života, a brojni saradnici su tek nakon nekoliko izdanja manifestacije počeli da me prepoznaju i grade bližu saradnju sa mnom.

 

Mihajlo Pavić foto: Aleks Acid

 

Po profesiji ste novinar, koji je angažovan na televiziji Pink. Koji je Vaš stav, iz ugla televizijskog novinara, o medijskoj zainteresovanosti za praćenje Beogradske nedelje mode? Da li stvarno vlada veliko interesovanje stranih medija za praćenje ovog događaja iz godine u godinu ?

Smatram da bi interesovanje za modu u Srbiji moglo da bude veće, samo kada bismo uvideli njen veliki značaj i kreativni potencijal. Ljubitelji mode su tokom sedam dana mogli da uživaju u izvrsnim modnim dešavanjima, a blistave utiske ponele su i brojne novinarske ekipe iz inostranstva, pa se tako dobra reč o srpskoj modnoj sceni čula daleko van granica naše zemlje. U prilog tome govori i iscrpan izveštaj sa četrdesetdruge Beogradske nedelje mode, objavljen na sajtu italijanskog izdanja čuvenog magazina Vogue.

 

Mihajlo Pavić uspešno gradi karijeru tv novinara foto: privatna arhiva

 

Jednom prilikom ste izjavili da je kultura definitivno oblast medijskog izveštavanja, u kojoj najbolje vladate, dok smatrate da se ne biste snašli u zabavnom programu. U kojoj meri se kulturni i zabavni program jedne eminentne televizije u Srbiji razlikuje, budući da većina gledalaca ne vidi razliku u tome ?

Čini mi se da je danas prizemna zabava u velikoj prednosti u odnosu na ozbiljan kulturni program. Verujem da je zadatak nas novinara da podstaknemo  publiku da “razmišlja van okvira”, da je edukujemo i ukažemo joj na neki drugačiji medijski sadržaj. Možemo da govorimo o tome da je domaća javnost željna ozbiljnog kulturnog sadržaja, međutim, piplmetri će pokazati sasvim drugačije stanje stvari. Srećom, posredstvom savremene tehnologije, beg od onog lošeg nalazi se na svega nekoliko opcija na daljinskom upravljaču. Upravo u tome leži mogućnost da sami sebe edukujete i slobodno birate medijski sadržaj u kom ćete uživati.

Anđela Zec

Diplomac Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Pasionirana ljubiteljka pasa i mačaka, a posebno pomeranaca, patuljastih šnaucera i francuskih buldoga.