San i vera su vodiči uspeha u poslu modnog kreatora

Revija Ane Trošić Trajković na prvoj večeri oktobarske Beogradske nedelje mode foto: Miomir Milić

Postoji neko nepisano pravilo da kreatori koji ostavljaju najjači utisak, otvaraju ili zatvaraju nedelje mode svuda u svetu. Plane-Plain je moja prva kolekcija na Belgrade Fashion Week-u

Ana Trošić Trajković, modna kreatorka

 

Ana Trošić Trajković je beogradska modna dizajnerka, koja je svojim dosadašnjim radom uspela da izgradi ime na domaćem modnom tržištu i ostavi trag u domaćoj modnoj industriji. Svoje utiske sa ovogodišnjeg , četrdesetdrugog po redu, Belgrade Fashion Week-a, je podelila sa čitaocima Foto In magazina.

 

Modna kreatorka Ana Trošić Trajković foto: Miomir Milić

Na ovogodišnjoj, četrdesetdrugoj po redu, Beogradskoj nedelji mode ste predstavili svoju modnu kolekciju, koja nosi naziv 42. Šta predstavlja ova brojka u nazivu Vaše kolekcije ?

Kolekcija koju sam predstavila na 42.Beogradskoj nedelji mode ispirisana je satirično-filozofskom naučno-fantastičnom novelom Autostoperski vodic kroz galaksiju. U ovom romanu autor na duhovit način obesmišljuje čovekovo traganje za smislom života i ostavlja nas sa vedrim zaključkom da odgovor zapravo ni ne postoji, odnosno, da je svaki do kog su nauke, religije, filozofije i sve postojece teorije, jednako nedokaziv, istinit ili neistinit kao, na primer, odgovor kroz jedan broj, recimo, 42.

 

Zbog svega toga, kao i zbog drugih genijalnosti koje je Daglas Adams osmislio kroz ovo delo, ono je oduvek bilo štivo kome se vraćam, koje me raduje i zasmejava, ali takođe i zaista povlači jako bitne zaključke.  Neki umetnici, kao što je on, su uticali na moj lični razvoj i usmeravali put, zato inspiracije za kolekcije dolaze od njihovih dela, a takođe su i način da odam poštovanje njihovom radu.

 

 

Pre dve godine ste tridesetosmu Beogradsku nedelju mode zatvorili kolekcijom pod nazivom Plain-Plane, a ove godine ste revijalno predstavili kolekciju 42 na otvaranju nedelje mode. Da li postoji neka razlika u koncepciji revija na otvaranju i završnici nekog modnog događaja ? 

Postoji neko nepisano pravilo da kreatori koji ostavljaju najjači utisak, otvaraju ili zatvaraju nedelje mode svuda u svetu. Plane-Plain je moja prva kolekcija na Belgrade Fashion Week-u. Pre nego što se ta revija odigrala, tim ljudi iz organizacije na čelu sa Nenadom Radujevićem, zadužen za ovakve odluke i selekcije,  je bio upoznat sa mojim prethodnim radom i sa ilustracijama, skicama i mood board-ovima  koje su kolekciji prethodile. Pretpostavljam i verujem da su prepoznali kvalitet i usled toga mi poklonili toliko poverenje da zatvorim tridesetosmu Beogradsku nedelju mode. Nadam se da sam to poverenje tada i kasnije opravdala. Ovege godine sam “zatvorila”  prvo veče revija autorske mode, što su takođe privilegija i čast.

 

 

Kada ste počeli saradnju sa Nenadom Radujevićem, organizatorom i producentom Beogradske nedelje mode, najvećeg modnog događaja u Istočnoj Evropi ?

Nenada Radujevića, čoveka koji stoji ispred i iznad jednog velikog mehanizma zvanog Beogradska nedelja mode, koji zaista jeste najznačajniji modni događaj u regionu, upoznala sam, zvanično, pre tačno dve godine kada sam aplicirala kao učesnik na ovoj manifestaciji. Tada je otpočela naša saradnja i ja se nadam da će trajati još mnogo godina. Moram da spomenem da je modna agencija Click, svi ljudi uključeni u organizaciju Beogradske nedelje mode, na čelu sa Nenadom, u stvari jedna velika fabrika koja se bavi ispunjavanjem snova, iz ugla nas dizajnera, i pružanjem nesagledivog umetničkog doprinosa na našoj sceni, iz ugla “konzumenta”.

 

Njihov značaj za naše stvaralaštvo se ne završava kada se “zavese spuste”. Oni tokom cele godine pomažu u našoj afirmaciji i , čini mi se, stalno iznalaze nove načine da nam pomognu i na tome sam im beskrajno zahvalna.

Kako izgleda jedan radni dan modnog kreatora u Srbiji ? 

Jedan radni dan kreatora u Srbiji retko je sličan prethodnom, osim kada je završnica kolekcije na dnevnom redu, tada se ne izlazi iz radionice i svaki je dan kratak i isti. Naš posao je, sam po sebi, dinamičan i uzbudljiv, samim tim što je svaki proces kreativan i što se bavimo jednim vidom primenjene umetnosti. Osim toga, ako uzmemo da neko ko je lišen ovakvih afiniteta nikada neće doći kod kreatora da sebi pribavi komad garderobe, već će otići u tržni centar da kupi nešto što svi drugi mogu imati, mi smo uvek okruženi zanimljivim ljudima, dakle, klijentima, kolegama, modelima, fotografima, šminkerima, frizerima, stilistima i drugima. Dodajte tome sam stvaralački proces određenog komada koji je uvek unikatan i autentičan, počev od faze skice, pa do završnih finesa u šivenju, dobićete uvid u to da svaki naš dan počinje jednom slatkom neizvešnošću, a završava se još slađim isčekivanjem sledećeg dana.

 

 

Osnovali ste beogradski studio za dizajn i proizvodnju odeće Mood board, gde radite kao dizajnerka odevnih kombinacija za različite prilike. Koju formulu uspeha biste preporučili svim modnim delatnicima na tržištu Srbije ?

Mood Board Studio  je firma koja postoji već skoro celu deceniju i bavi se izradom uniformi za potrebe marketing agencija, a u svrhu reklamiranja određenog proizvoda. Ovaj deo delatnosti se odnosi na uniforme za hostese, dizajn kostimskih rešenja za reklame, korporativne događaje i slično. Pre tri godine, moj suprug i ja, kao osnivači, doneli smo odluku da proširimo ovu delatnost autorskim kolekcijama i od tada postoji modna linija Ana Trošić Trajković, pod kojom svake jeseni izlažemo kolekcije za nastupajuću godinu na Beogradskoj nedelji mode.

 

Mislim da je uspeh vrlo relativna stvar i da on nije neki konačni proces, da nikada ne možete reći- “Uspeo/la sam” i odmaknuti se od stola. Naprotiv, možda je i više rada i truda potrebno da bi se neka stečena pozicija održala nego zauzela. Ukoliko u svoj posao ulazite celim srcem, ako svaki kalkulator stavite po strani i nesebično se dajete za svoj san, ako vam je taj san i vera u njega prioritet i reper, uspeh će doći jer takav rad ne može biti nekvalitetan.

 

 

Takođe, verujem u to da ljudi imaju neke skrivene radare za iskrenost, za posvećenost, za rad koji ide iz srca a ne iz pogleda u novčanik i ovo je jedini savet koji mogu dati drugima i jedino pravilo kog se u poslu držim – ako ne volite to čime se bavite, vaš život nema smisla i u tom poslu nećete dugo istrajati. Moj posao, za mene je “42“.

Autor fotografija: Miomir Milić

 

Galerija modnog editorijala kolekcije Ane Trošić Trajković

Foto: Miomir Milić

 

Model Mina Kitić u Aninim kreacijama

Anina kreativna energija se može videti u krajnjem proizvodu njenog rada

Promotivna fotografija Anine revije na četrdesetdrugoj Beogradskoj nedelji mode

Anđela Zec

Diplomac Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Pasionirana ljubiteljka pasa i mačaka, a posebno pomeranaca, patuljastih šnaucera i francuskih buldoga.