Tematske oblasti stok fotografije

Porodica kao tema stok fotografije foto: Svetlana Braun

Porodica, trudnoća i deca su veoma zastupljene teme na stocku, jer prate životni ritam skoro svakog čoveka, prikazuju emocije, životne situacije i ljude u različitim životnim dobima.

Foto: Svetlana Braun

Za stokere je to posebno primamljivo, jer ta oblast ima bezroj tema, u kojima se može  pronaći inspiracija za fotografisanje. Takođe, tema nije vezana za određena mesta, kao na primer, biznis tema. Može da se fotka u stanu, kući, igraonici, restoranu ili napolju.  Modeli mogu da budu kako poznanici, rodbina, sopstvena deca/žena/muž  tako i profesionalni modeli. Bitno je da se ti ljudei potrude da odglume pravu emociju, koju zahteva fotograf. Da se stilski dotera garderoba i mesto prema situaciji, koja se fotografiše.

– naglašava fotografkinja iz Novog Sada Svetlana Braun.

Foto: Svetlana Braun

Dodavanjem malo detalja za svaku određenu temu dobija se savršena porodična fotografija, koja je spremna za objavu u nekom časopisu.

Pored porodice, kao osnovne funkcionalne jedinice društva, najčešće tematske oblasti komercijalne fotografije su lifestyle, odnosno, zdravi stilovi života i biznis sektor, koji se odnosi na poslovne aktivnost ljudi kao što je timski rad u kompanijama ili kancelarijski posao pojedinca.

Foto: Svetlana Braun

Zdravi stilovi života, od sportskih aktivnosti pa do zdrave hrane, u digitalnoj eri fotografske delatnosti su neiscrpna inspiracija za različite teme.

Lifestyle tema je takođe jedna od popularnih tema na stoku. Sve više i više ljudi se danas bavi zdravim načinom života, treniraju kao u sportskim centrima, tako i u prirodi, spremaju zdravu hranu. Časopisi i novinska internet izdanja veoma često traže ilustracije za to na stok sajtovima. Zato se  stok fotografi trude  da popune taj medijski prostor kvalitetnim fotkama. Posebno je dobro to, da za ovakvu vrstu fotografiji često nije potreban poseban prostor ili gomila rekvizita. Možeš samo pozvati jednog ili više modela, tražiti da se obuku sportski i fotografisati ih u parku ili na travi. Takav čin samim tim smanjuje vreme organizacije za takav šuting . Takva situacija je jako zgodna, kako za fotografe kao početnike tako i za profesionace, koji su dugo u poslu stok fotografije – ističe naša sagovornica.

Foto: Svetlana Braun

Zbog globalne popularnosti lifestyle-a kao savremenog fenomena, klijenti sve češće kupuju fotografije sa ovom tematikom preko stok sajtova, a među tim klijentima su privatni preduzetnici kojima je stalo do toga da određeni lifestyle motiv na nekoj komercijalnoj fotografiji prenese poruku potencijalnim klijentima, jer činjenica je da je upravo fotografija ono što prvo privuče pažnju svake osobe.

Lifestyle kao tema stok fotografije foto: Svetlana Braun

Poslovni ambijent predstavlja sve prisutniji element tematike komercijalne fotografije, o čemu svedoči novosadska fotografkinja Svetlana Braun.

 Biznis tema je jedna od najpopularnijih tema na stoku. Takve fotografije mogu poslužiti kao reklama za dosta firmi u svetu, za promocije biznis događaja i proizvoda, velike kompanije  i za male preduzetnike, da kazem start up-ere. Zato se stok fotografi trude da zadovolje taj pravac u fotografiji, birajući ljude svih uzrasta i po mogućnosti nalaze internacionalni tim modela (ljudi različitih rasa) da bi pružili kupcima najveći mogući izbor u celom svetu. Takođe je bitno mesto snimanja, kao i odeća i rekviziti.

Biznis kao tema stok fotografije foto: Svetlana Braun

Fotografi prate današnje modne trendove u biznisu u celom svetu, da bi na slikama sve izgledalo prirodno i odgovaralo sadašnjem momentu.

Anđela Zec

Diplomac Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Pasionirana ljubiteljka pasa i mačaka, a posebno pomeranaca, patuljastih šnaucera i francuskih buldoga.