U književnom delu Mome Kapora “Beleške jedne Ane” sam pronašla inspiraciju za naziv bloga

Blogerka Ana Stančev ( prva desno ) je razmenila svoje blogersko iskustvo sa ostalim koleginicama na ovogodišnjem ,,Serbian Bloggers Day-u,, u Beogradu foto: beleskejosjedneane.blogspot.rs

Javnost generalno ne prihvata još uvek blogovanje kao posao kod nas, a mislim da su blogeri i uticajne osobe – influenseri, budućnost marketinga

Ana Stančev, autorka beauty i  lifestyle  bloga Beleške još jedne Ane

Ana Stančev je lifestyle, beauty i fashion blogerka iz Beograda i autorka lifestyle, beauty i fashion blogaBeleške još jedne Ane koja u eksluzivnom razgovoru za Foto In Magazin iznosi svoje blogerske stavove sa ciljem da svim čitaocima i pratiocima srpskih blogova  pruži informacije iz istinitog ugla o stanju na blogerskoj sceni. Trenutno je apsolventkinja marketinga na Ekonomskom fakultetu u Beogradu i bavi se digitalnim marketingom sa fokusom na marketing na društvenim mrežama. Zaljubljenica je prirode, životinja, putovanja i kozmetike.

Blogerka Ana Stančev smatra da naša javnost nije svesna značaja reklamiranja putem blogova foto: privatna arhiva

Blogerka Ana Stančev smatra da naša javnost nije svesna značaja reklamiranja putem blogova foto: privatna arhiva

 

Šta Vas je inspirisalo da svoj blog nazovete po uzoru na književno delo Mome Kapora “Beleške jedne Ane”?

Želela sam nešto drugačije, a da opet bude prepoznatljivo i da privuče pažnju. Pored tema o kozmetici, pišem i o lifestyle temama, pa mi je ideja bila da privučem publiku koju zanimaju različite teme. Cilj mi je bio da se ne etiketiram samo kao kozmetički blog. Volim da čitam i kada sam ugledala ovu knjigu na polici, rešila sam da bi nešto slično moglo da bude zanimljivo ime za blog.

Blogerka Ana Stančev smatra da svaki blog treba imati kreativan sadržaj foto:privatna arhiva

Blogerka Ana Stančev smatra da svaki blog treba imati kreativan sadržaj foto:privatna arhiva

 

U kojoj meri je naziv bloga presudan za put ka pratiocima?

Važno je izabrati ime koje je drugačije i koje će ljudi zapamtiti. Često mi se dogodi da kada želim da se vratim na neki blog, ne mogu da se setim imena. Nije ime glavna stvar naravno, ali onda kada još uvek imate mali broj čitalaca, dobro ime vas može izdvojiti.

 

Kako trebaju izgledati blogerski postovi da bi zadržali stare pratioce i doveli nove pratioce ?

Važno je da se kroz postove obraćate vašoj ciljnoj publici i da ste maksimalno iskreni. Čim čitalac primeti da hvalite nešto samo zato što ste dobili na poklon, sigurno se neće vratiti. Moja ciljna publika su devojke mojih godina i one nešto starije i njima se i obraćam uvek. Treba osluškivati mišljenje publike i truditi se da uvek budete zanimljivi, kreativni i drugačiji.

Treba osluškivati mišljenje publike i truditi se dase uvek bloguje na zanimljiv način foto: privatna arhiva

Treba osluškivati mišljenje publike i truditi se da se uvek bloguje na zanimljiv način foto: privatna arhiva

 

O kojim temama treba posebno promisliti nakon odluke o pokretanju bloga?

Treba razmisliti kome pišete, zašto pišete i o kojim temama pišete. Takođe da li vam to pisanje pričinjava zadovoljstvo, jer blogovanje je prvenstveno hobi.

 

Na koje načine se može privući pažnja čitalačke online publike ?

Postoje različite tehnike copywriting-a, odnosno kreativnog pisanja, tako da stalno treba učiti i težiti boljem kvalitetu. Mislim da su i fotografije veoma važne jer dobra fotografija vredi hiljadu reči. Interakcija na društvenim mrežama može da pomogne mnogo i privući publiku koja inače ne bi otišla na vaš blog. Društvene mreže su trenutno vrlo moćan medij i brojne su tehnike za privlačenje publike, a pre svega treba biti kreativan.

 

Koliko isplativ na nivou mesečnih prihoda može biti jedan blog?

Okruženi smo nekim primerima blogerki koje žive samo od blogovanja ili bar zarađuju adekvatnu sumu. Ipak, većina blogera u Srbiji ne zarađuje, osim eventualno nekog poklon proizvoda. Kompanije kod nas nisu prepoznale potencijal saradnji sa blogerima u dovoljnoj meri. Mislim da je to prava šteta jer kroz saradnje mogu za manje novca da postignu veće rezultate nego kroz reklamiranje na drugim mestima. Javnost generalno ne prihvata još uvek blogovanje kao posao kod nas, a mislim da su blogeri i uticajne osobe – influenseri, budućnost marketinga.

 

Koje odlike treba da sadrži jedna komercijalna  blogerska objava ?

Zavisi o čemu se piše. Kod nas su dosta zastupljeni blogovi o modi gde je naravno fotografija najvažnija. Kod kozmetičkih i lifestyle blogova je uz tu fotografiju bitno i šta piše i da li taj tekst može u nekom smislu da pomogne ciljnoj publici. Zanimljivi naslovi, objave u vidu pitanja i davanja rešenja i zanimljiv sadržaj su svakako dobrodošli kod bilo koje teme.

Anđela Zec

Diplomac Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Pasionirana ljubiteljka pasa i mačaka, a posebno pomeranaca, patuljastih šnaucera i francuskih buldoga.