Urbani stil odevanja se može videti na filmu
Pozorišni kostimi zavise uvek od likova i koncepta same predstave, tako da je urbani stil odevanja zastupljen onoliko koliko odgovara priči
Jelena Galović, glumica
Novosadska glumica Jelena Galović, koja tumači jednu od glavnih ženskih uloga u filmskom ostvarenju Dragana Pešikana Prokleti pas i koju ljubitelji pozorišta mogu videti na sceni Pozorišta mladih , je dočarala lik slavne meksičke slikarke Fride Kalo na modnoj pisti u okviru nedavno završene devete Novembarske nedelje mode u Novom Sadu. Za Foto In magazin govori o svom modnom iskustvu i scenskom stilu oblačenja.
Na nedavno završenoj Srpskoj nedelji mode ste učestvovali na reviji novosadskog modnog brenda Zaga modne kreatorke Zagorke Kalentić Marković. Kako je počela Vaša modna saradnja ?
Prijateljica Nataša Vranesević, dizajnerka i kostimografkinja, koja je sarađivala sa Zagom na njenoj kolekciji, me je povezala sa njom.
Koreografija modne revije je bila u stilu slavne meksičke slikarke Fride Kalo, koja je ostala upamćena po svom nesvakidašnjem vizuelnom identitetu. Koliko je Vama, posmatrano iz ugla glumice, bio inspirativan ovaj modni angažman ?
Frida Kalo je za mene velika inspiracija, tako da je bilo veliko zadovoljstvo raditi bilo šta što slavi njen lik i delo.
Koliko je zahtevno odglumiti Fridu Kalo na sceni modne revije ?
Ja sam pokušala da kanališem njenu energiju, hrabrost i samouverenost. Čak sam tražila da mi docrtaju obrve, koje su bile njen zaštitni znak. Samo šetanje pistom je bilo veliko uzbuđenje, inače to je prvi put da sam učestvovala na nekoj modnoj reviji.
Na modnoj reviji je prikazana kolekcija ženske mode urbanog stila. U kojoj meri je urbani stil prisutan u scenskom odevanju likova, koje igrate na pozorišnoj sceni ?
Trenutno ne igram u predstavama koje su smeštene u modernom vremenu, tako da i kostimi nisu u tom stilu. Pozorišni kostimi zavise uvek od likova i koncepta same predstave, tako da je urbani stil zastupljen onoliko koliko odgovara priči. Taj stil se, čini mi se, može više videti na filmu.
Snimili ste nekoliko modnih kampanja za brend unikatne odeće Lutkart ? Da li unikatnost odeće može biti glavna asocijacija na scensko odevanje glumaca ?
Pa da, svaki kostim je umetničko delo za sebe, pa samim tim je i unikat. Kostimi su jako važan faktor u predstavi i oni upotpunjuju sliku i zajedno sa scenografijom zatvaraju vizuelni krug na sceni.